Monday, July 23, 2012

Nasi lemak for sahur


ye itu sambal ikan bilis..dimakan bersama nasi lemak utk sahur hari ke-3 Ramadhan kami di sini.
one of the reason nasik lemak ni dibuat is because kitorang tak puas makan masa buka puasa sebab makanan semua tak menepati citarasa tekak hehe

hari ni semua juadah beli kat bazar ramadhan je..emmm so far mungkin selera kami tak sama kot dengan orang sini so semua makanan yg dibeli cam emmm boleh makan je la..xpe alhamdulillah...

sejujurnya saya tak pernah masak nasi lemak seumur hidup saya haahahaha 
dah duduk di perantauan ni *perantauan la sgt* kena la belaja masak apa2 yg teringin kan
ni pun dari before puasa lagi en.zas ada sebut2 pasal nasik lemak so saya pun google la resepi hahahaha
mampu uolsssss......

kalau dah google pun tak confident maka saya akan call buku resepi bergerak saya iaitu mak saya la
buat nasi lemak ni pun refer kat mak jugak..kahkah tapi masa tengah buat saya call mak tak jawab pulak.
maka terjerit2 la saya panggil suami ku utk rescue kehkeh

nasib baik jadi jugak la nasik lemak tu walaupun agak tawar skit rasanya  -_-'
takpe yg penting suamiku suka...alhamdulillah....

esok belum plan lagi nak masak apa utk sahur..berbuka pun belum tau lagi macam mana esok..

until then Selamat Bersahur dan selamat berpuasa :)

2 comments:

Unknown said...

Selamat b'puasa with En.Zas n Ayra.. ♥ :D hehee

Zue said...

thanks Fara :)