Wednesday, February 4, 2009

Dugaan Mengajar Kita Bersabar

tajuk tu merujuk kepada keadaan ku skrg.lately ku diuji ngan bermacam2 masalah yg xputus2 dtg..mula2 bleh bertahan just wat dunno je tp ble hari2 dugaan dtg ku mula rasa give up and down sgt2.yg jd mangsa tentula my chenta hati hehe tp dia setia mendengar pe je luahan hati ku.wlupun kdg2 dia pn hilg kesabaran ngan karenah aku.ble dugaan dtg aku cuba meyakinkan diri tu sume dtg dari Allah s.w.t..mgkin nasib xmenyebelahi aku.aku cuba hadapi wlupun aku akui dah byk air mata aku yg tumpah lately.mgkin ade silap diriku sndri yg wat dugaan tu diturunkan pd aku.dah hal kemalangan tu jugak aku anggap dugaan utk ktrg berdua.bg aku tu yg paling hebat la.

Aku percaya pe yg jd ade hikmahnye..aku cuma perlu bersabar.xramai yg btul2 knal aku sbnrnya.mgkn pd luarannye aku nmpak gembira tp dlm hati Allah sje yg tahu..ble ditimpa dugaan manusia akan mula mengkaji diri sndiri.ni pndapat ku la xtau la org lain.hidup mcm roda kdg2 kite kt atas kdg2 kte kat bawah..xselamanya hdup ni indah,ade msa kita kna hadapi masa gelapnye.

Depends pd cara kte menghadapi sesuatu perkara tu.yg paling penting jgn sesekali menyalahkan takdir kerana pe yg berlaku sumenye dah tertulis.Kita hnya perlu berserah pd Yang Maha Esa dan berusaha memperbetulkan segalanya.

No comments: