Saturday, January 21, 2012

Kawan

Simple je tajuk..memang xsusah nak pikir kali ni..
Jujur saya cakap I've no luck with friends.memang dari kecik susah giler nak dapat kawan yg mmg sekepala..
End up bila sekolah menengah saya kawan dgn budak lelaki..yes dorg yg jaga saya di sekolah..
Ada jgak kawan perempuan tp takat kawan je la..kalau nak kongsi rahsia or cerita problem mmg dgn kawan lelaki..

Bila masuk U off course la sbb dah sebilik or serumah mmg akan rapat dgn housemate or roomate kan..
Bila habis belaja mmg masing2 pilih jalan hidup sndiri n balik tmpt sndiri

Bila saya keje kat kl saya mmg cari la kawan2 yg baik dgn saya masa di uni dulu. Yg mana duk kl tu mmg saya selalu niat nak ajak lepak ke hang out sama2.
Tp saya faham la masing2 ada life sndiri n ada yg xde transport sume kan..

Ada la a few times saya jumpa balik beberapa kawan saya ni..g minum,borak2 kan..sampai la saya kawin pun saya tetap jgak ajak kawan saya keluar..sampai saya ada anak pun still saya nak jgak hang out dgn kawan..

Tp dalam ramai2 kawan cuma sorg je yg saya selalu jumpa even xla selalu like once a month tp setiap peringkat perkembangan hidup saya mmg saya keluar dgn dia..bila saya kena pindah luar kl ni sy bleh relax mula2 sbb saya pikir saya ada kawan kat sana..

But I was wrong,kawan mmg ada tp belum tentu kawan tu memerlukan kita sepertimana kita perlukan dia..saya ingatkan utk menggantikan kawan saya di kl tu mgkin saya boleh selalu dgn kawan yg di sini tp tak..mmg silap besar saya pikir cmtu..

Mula2 saya dpt trima la alasan dia tp bila setiap kali saya text belum sempat saya cakap apa2 dia dah kata dia tu busy itu ini..ok fine..tp perlu ke setiap kali saya msg dia ckp cmtu??bila jadi cmni saya consult dgn hubby saya n dia pun kata xpela xpayah la kita mgharap kat sapa2..

Apa yg saya terkilan sbb dia one of my good2 friend at uni back then.and now saya rasa saya perlukan kawan saya yg di kl tu sgt2..hubby saya kenal semua kawan saya and he knows yg mana saya boleh harapkan n yg mana tidak..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: