Friday, August 17, 2012

Frust

Saya ada order baju kat thepoplook khamis minggu  lepas 9/8 and saya dah dapat email yg mengatakan baju saya tu akan di pos pada esoknya 10/8
ok saya expect barang tu akan sampai dalam hari Isnin la busuk2 pun Selasa la

Tapi sampai hari ni saya tak dapat2 lagi baju tu!!
aku nak pakai raya kot! T_T
bila hari selasa barang tak sampai lagi saya check dekat website Pos Malaysia barang tu baru sampai processing centre which is at PPL Kota Kinabalu and supposed to be deliver on that day 

Malam saya check ni jawapan yg saya dapat

okkkkkkk missed delivery ye 
takpe2 kita tunggu rabu plak macam mana
tapi rabu tu en.zas off so ktrg plan nak keluar la 
and saya expect balik malam nanti saya akan nampak surat pos laju la sebab saya takde kat rumah kan

balik tu takde jugak!
ok dah makin panas dah..hujung2 Ramadhan ni memang sangat menguji kesabaran

saya check lagi malam tu ni yg saya dapat

tak ko rasa macam nak pegi serang pejabat pos laju?
FYI,kawasan rumah saya dengan centre pos laju KK ni xsampai 5minit pun 
so apakah reason dia boleh nak missed delivery selama 2 hari berturut2?

saya tak tau la sebab saya tak keje kat pos malaysia kan
tapi as a human being mesti la saya rasa terkilan kan

hari khamis saya sengaja tak check mana kah dah tercampak barang tu
bila jumaat saya tak dapat jugak saya check lagi

rupanya barang tu dah stop jalan since semalam 
sebab details result utk barang tu stop sampai 15/8 sahaja.

maknanya bila saya boleh dapat barang tu sedangkan hari ahad InsyaAllah kita dah raya kan?
dah tentu2 la lepas raya T_T
memang takde rezeki la nampaknya nak pakai masa raya ni huhu

tapi ni bukan salah thepoplook tau
dorang punya service memang tiptop dari dulu lagi

saya macam a bit serik la nak beli online sbb ni bukan 1st time la saya kena benda macam ni kat sini
dulu penah tapi takla seteruk ni tapi en.zas kata kalau saya nak beli lepas ni better letak alamat ofis dia 
senang tak payah tunggu2 dah kat rumah ni kat ofis dah tentu ada orang kan

lagipun mungkin la ada priority sikit bila alamat ofis kan
mana la tau, saya agak2 je huhu

No comments: