Tuesday, August 14, 2012

Persiapan Raya

Seperti yg semua tau (kalau tau la kan) saya kan dah pindah Sabah sekarang, so suasana puasa tu memang lain sangat2 la dgn dekat semenanjung.
memang rasa sangat kat perantauan T_T *tiba-tiba terngiang lagu Dendang Perantau tapi suara Barney kacau sbb Ayra pasang Barney kat tv*
Mula-mula dah bajet la nak beli baju raya kat sini sebab hari tu masa mak saya datang sini saya ada bawak pegi satu butik ni baju memang cantik2 kat situ. Tapi teringat pulak dah tempah baju kat kl sekali masa tempah baju utk kenduri Yah hari tu.

Dua pasang plak tu campur dengan baju2 yg pakai masa kenduri Yah tu..banyak pulak bila masa saya nak pakai semua tu kan.
So pikir2 balik tak payah beli la utk saya cuma beli utk Ayra je.
Jenuh jugak la cari baju kurung saiz Ayra kat sini. Saya sikit lagi nak give-up sebab bila try je semua besar yg banyaknya saiz budak 4 tahun ke atas. Kira memang masa keluar tu saya niat nak cari baju Ayra sampai jumpa.

En.zas macam nak surrender nak cari kat kl je tapi bak kata mak saya la "mak kan memang akan cari jugak belikan utk anak macam mana pun".
Alhamdulillah jumpa jugak sepasang tp tak dapat la warna hijan yg saya nak..yang ada tu warna tekois *cikgu english tgk nangis dia aku eja turquoise cmtu*

Better amik je daripada takde kan..ok lah dapat baju kurung sepasang. Duit ada lebih lagi ni so kita cari plak shirt dengan jeans utk Ayra.

Dapat balik tu terus saya lipat letak tempat lain.
Tak boleh letak dalam almari dia kang esok selamba je dia amik pastu acu2 kat badan dia sambil cakap "eyok,eyok(elok,elok)?" pastu nak pakai hahaha nangis acik semua baju baru dia nak pakai.

Tapi dalam hati tak puas hati lagi sebenarnya sebab tak dapat warna hijau. 
Kebetulan satu malam tu kitorang pegi Servay(ni nama pasaraya kat sini ye bukan saya pergi survay baju raya, paham tak? tak paham sudah :P) saje cuba2 nasib tengok kat tempat baju budak2 kat situ sebab selalu lalu macam banyak je baju budak2 tp bukan yg branded la.

Memang rezeki Ayra la banyak baju budak kat situ,saya carik2 jumpa warna hijau.
Seronok tak ingat dah masa tu hahahaha baju raya anak je pun tp seronok macam beli baju sendiri.

So settle la baju kurung Ayra utk raya ni dapat dua pasang. Tapi baju gaun tak dapat sini memang tak banyak pilihan En.zas kata tunggu sampai kl la dia suruh saya shopping sampai muntah hahahaha

Saya?? 
Tipu la kalau tak beli apa2 kan kahhhhhhhhhh
Saya kan gila thepoplook maka saya banyak borong kat situ je but dalam masa yg sama teringin nak pakai kaftan tahun ni.

Al-maklum saya ni 'sangat tinggi' *kutuk diri sendiri sebenarnya T_T * maka standard saiz kaftan saya memang tak boleh pakai T_T 
Kalau saya pakai jugak maka orang bandaran memang takpayah sapu lantai dah masa raya nanti, mana tempat yg saya pegi saya tolong sapu kan kahkah ok tak lawak.

Untuk menyelamatkan keadaan kita cari la kaftan pendek yg orang pakai dengan kain atau seluar tu.
terjumpa masa pegi 1Borneo try2 terus amik..en.zas pun suka.

Itu je la persiapan raya saya tahun ni. Baju melayu en.zas je yg belum beli lagi ni tapi nampak gaya dia macam taknak je.
Tapi tapiii saya akan cuba gunakan pujuk rayu saya utk en.zas beli jugak baju raya hahaha dasar..

Oh yes tema adik beradik dengan mak saya tahun ni hijau..any kind of hijau la janji hijau.
Kebetulan yg saya tempah tu hijau so tu yg saya pikir takyah beli baju kurung dah. 
Macam membazir pulak,duit tu boleh buat berjimba kat kl hahahaha *nangis en.zas baca ni*




No comments: